Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19),covid19 ,sağlık haberleri

PANO

Evde kalmaya ve fiziksel mesafeyi korumaya devam edelim!


EN GÜVENLİ YER EVİN🏘

7 Şubat 2021 Pazar

Evden Verimli Çalışmak İçin Yapılması Gerekenler

 



EVİNİZDE ÇALIŞMA KÖŞESİ OLUŞTURUN VE KOMŞULARINIZA BU KONUDA BİLGİ VERİN

 Evinizde verimli çalışabilmek için sizi kimsenin rahatsız

 etmeyeceği ayak oltı olmayan ve çevredeki seslerden

 etkilenmeyeceğiniz bir bölge oluşturun. Buraya sabit bir masa ile


 
sandalye yerleştirin ve gerekli dosyalarınızı taşıyın. İşinizle alakalı

 olmayan her türlü obje kitap ve dergiyi etrafınızdan kaldırın.

 Aileniz ile sizi çalışırken rahatsız etmemeleri konusunda konuşun. Varsa evcil hayvanlarınızın da çalışma

 köşenize gelmesini sınırlayın. Komşularınıza da evden çalışacağınız konusunda bilgilendirin.

 

 


GEREKLİ ISI VE IŞIK DÜZENLEMELERİNİ

YAPIN

 Uzmanlara göre verimli çalışabilmek için ideal sıcaklık 20

 derecedir. Hava sıcaklığı optimal değerden dayanılabilir en

 yüksek değere doğru yükseldikçe ya da azaldıkça bıkkınlık,


 dikkatsizlik, kan dolaşımının azalması, vücutta su ve asit baz

 dengesinin bozulması, hata sayısında artış, düşünsel ve beceri

 isteyen işlerde randıram düşüklüğü gibi ciddi sağlık sorunları ortya çıkabiliyor. Diğer taraftan yeterli

 aydınlatma da performansında büyük bir önem taşıyor. Bu yüzden çalışma köşenizi ne çok ne de fazla ışık

 alan ve ışığın sol tarafınızdan geleceği şekilde düzenlemelisiniz. Ayrıca çalışma odasını sık sık

 havalandırmalısınız.



OFİSTEKİ ÇALIŞMA RUTİNİNİZİ DEVAM ETTİRİN

 Uzmanlar, evden çalışma düzenine geçildiğinde, ofisteki zaman

 çizelgesinin sürdürülmesinin en önemli etkenlerden biri

 olduğunu düşünüyor. Yani her gün ofise gittiğiniz günlerdekiyle

 aynı saatte kalkmalı, aynı zamanda masaya oturmalı ve aynı

 aralıklarla mola vermelisiniz.

 


İŞE GİDER GİBİ GİYİNİN

 Evden çalıştığınızda ofistekine benzer bir şekilde giyinmek ya

 makyaj yapmak size anlamsız gelebilir. Ancak, kıyafetlerinizi

 giyerek çalışmanın motivasyonu arttıracağı ve işinize

 odaklanmanızı kolaylaştıracağı düşünülüyor.

 

 

 

 

 


EVİNİZDE GEREKLİ YAZILIMLARI VE TEKNİK DONANIMI SAĞLADIĞINIZA, GÜÇLÜ BİR İNTERNET BAĞLANTISINA SAHİP OLDUĞUNUZA EMİN OLUN

 Eğer işiniz çalışırken bilgisayar kullanımızı gerektiriyorsa, ofiste

 kullandığınız yazılımlara ve donanıma evinizde de sahip olmanız

 gerekecektir. Bu yüzden evden çalışma düzenine geçmeden önce bilgisayarınızda gerekli kurumları

 yaptığınıza emin olmalısınız. Bu konuda kuruluşunuzdan veya teknik uzmanlardan destek alabilirsiniz.

 

 

 


PATRONLARINIZ VE İŞ ARKADAŞLARINIZLA SÜREKLİ TEMASTA OLUN

 İşinizin sürekliliği ve başarısı için iş arkadaşlarınız ve

 yöneticileriniz gerektiğinde sizinle kolayca iletişim kurabilmeli ve

 sizde onlarla temasa geçebilmelisiniz. Bu durum ortaya çıkan

 sorunlarda kolayca aksiyon alınabilmesini sağlarken, olası sağlık

 problemlerinde de hayat kurtarabilir. Bunun için WhatsApp, Facebook, Google vb. platformlarda ortak gruplar oluşturabilirsiniz.



“ÇALIŞMA” VE “DİNLENME” OLMAK

ÜZERE İKİ FARKLI MOD OLUŞTURUN

 

 Gününüzü saatlere bölerek hangisini hangisinin dinlenme için

 ayırabileceğini seçebilir, molalarınızı ayarlayabilir; bilgisayar ve

 akıllı cihazlarınızı buna göre düzenleyebilirsiniz. Örneğin, “Excel,

 Photoshop, Word” gibi programları çalışma moduna, “Netflix,

 Youtube ve diğer eğlence programlarını dinlenme moduna

 ekleyerek, kendinizi olası dikkat dağınıklığından da

koruyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KISAYOLLAR

fff