EVİNİZDE ÇALIŞMA KÖŞESİ OLUŞTURUN VE
KOMŞULARINIZA BU KONUDA BİLGİ VERİN
Evinizde verimli çalışabilmek için sizi kimsenin rahatsız
etmeyeceği ayak oltı olmayan ve çevredeki seslerden
etkilenmeyeceğiniz bir bölge oluşturun. Buraya sabit bir masa ile
sandalye yerleştirin ve gerekli dosyalarınızı taşıyın. İşinizle alakalı
olmayan her türlü obje kitap ve dergiyi etrafınızdan kaldırın.
Aileniz ile sizi çalışırken rahatsız etmemeleri konusunda konuşun. Varsa evcil hayvanlarınızın da çalışma
köşenize gelmesini sınırlayın. Komşularınıza da evden çalışacağınız konusunda bilgilendirin.
GEREKLİ
ISI VE IŞIK DÜZENLEMELERİNİ
YAPIN
Uzmanlara göre verimli çalışabilmek için ideal sıcaklık 20
derecedir. Hava sıcaklığı optimal değerden dayanılabilir en
yüksek değere doğru yükseldikçe ya da azaldıkça bıkkınlık,
dikkatsizlik, kan dolaşımının azalması, vücutta su ve asit baz
dengesinin bozulması, hata sayısında artış, düşünsel ve beceri
isteyen işlerde randıram düşüklüğü gibi ciddi sağlık sorunları ortya çıkabiliyor. Diğer taraftan yeterli
aydınlatma da iş performansında büyük bir önem taşıyor. Bu yüzden çalışma köşenizi ne çok ne de fazla ışık
alan ve ışığın sol tarafınızdan geleceği şekilde düzenlemelisiniz. Ayrıca çalışma odasını sık sık
havalandırmalısınız.
OFİSTEKİ ÇALIŞMA
RUTİNİNİZİ DEVAM ETTİRİN
Uzmanlar, evden çalışma düzenine geçildiğinde, ofisteki zaman
çizelgesinin sürdürülmesinin en önemli etkenlerden biri
olduğunu düşünüyor. Yani her gün ofise gittiğiniz günlerdekiyle
aynı saatte kalkmalı, aynı zamanda masaya oturmalı ve aynı
aralıklarla mola vermelisiniz.
İŞE GİDER GİBİ
GİYİNİN
Evden çalıştığınızda ofistekine benzer bir şekilde giyinmek ya
makyaj yapmak size anlamsız gelebilir. Ancak, iş kıyafetlerinizi
giyerek çalışmanın motivasyonu arttıracağı ve işinize
odaklanmanızı kolaylaştıracağı düşünülüyor.
EVİNİZDE
GEREKLİ YAZILIMLARI VE TEKNİK DONANIMI SAĞLADIĞINIZA, GÜÇLÜ BİR İNTERNET BAĞLANTISINA SAHİP OLDUĞUNUZA EMİN OLUN
Eğer işiniz çalışırken bilgisayar kullanımızı gerektiriyorsa, ofiste
kullandığınız yazılımlara ve donanıma evinizde de sahip olmanız
gerekecektir. Bu yüzden evden çalışma düzenine geçmeden önce bilgisayarınızda gerekli kurumları
yaptığınıza emin olmalısınız. Bu konuda kuruluşunuzdan veya teknik uzmanlardan destek alabilirsiniz.
PATRONLARINIZ
VE İŞ ARKADAŞLARINIZLA SÜREKLİ TEMASTA OLUN
İşinizin sürekliliği ve başarısı için iş arkadaşlarınız ve
yöneticileriniz gerektiğinde sizinle kolayca iletişim kurabilmeli ve
sizde onlarla temasa geçebilmelisiniz. Bu durum ortaya çıkan
sorunlarda kolayca aksiyon alınabilmesini sağlarken, olası sağlık
problemlerinde de hayat kurtarabilir. Bunun için WhatsApp, Facebook, Google vb. platformlarda ortak gruplar oluşturabilirsiniz.
“ÇALIŞMA”
VE “DİNLENME” OLMAK
ÜZERE İKİ FARKLI MOD
OLUŞTURUN
Gününüzü saatlere bölerek hangisini iş hangisinin dinlenme için
ayırabileceğini seçebilir, molalarınızı ayarlayabilir; bilgisayar ve
akıllı cihazlarınızı buna göre düzenleyebilirsiniz. Örneğin, “Excel,
Photoshop, Word” gibi programları çalışma moduna, “Netflix,
Youtube ve diğer eğlence programlarını dinlenme moduna
ekleyerek, kendinizi olası dikkat dağınıklığından da
koruyabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder